nak kawal marah ke?

salam semua..salamat tengahari.. masak belum lagik. makan pon belum lah kan.cume sekarang nie kite tengah marah.nampak tak ni..mata yang penting ni.. jeling sikit pakai ekor mata. jeling lagi nanti kang ade penumpuk singgah kat mane. tapi muka jangan la kan. marah sangat sekarang nie. marah ni.tapi marah pasal ape ye tadi. dah lupe la. tak pe lah. janji mggu depan dah nak kena balik bangi yang dekat kolompo tu.kalau dok kat sane je mesti hari hari keje nak marah je kan.

 bila kat langkawi ni kurang la sikit. ada kakak yang selalu kena buli dan ada ayah dengan mak.. n ahli baru, auni zarra. tapi skunk nie auni dah balik umah dye pon kat nun seberang sana. dengar dengar cite auni zarra tak mau makan.. jenuh nak kena pujuk. sebabnya tak dengar suara auntie sasafyna dye main2 main dengan dya. jadi, merajuk la kata mama dye tu kan.

jadik..cuma nak kongsikan kat sini, kalau kite tengah marah kan,

  • Tarik nafas dalam-dalam. Kira sampai 10 lepaskan.
  • Baca اعوذ بالله من الشيطان الرجيم banyak-banyak
  • Pandang ke lantai atau tempat yang jauh penjuru ke atau siling
  • Bersiul-siul dalam hati bagi rasa ceria

kalau rase marah jugak la kan. online twitter or fb, tumbuk laptop sendirik.. tapi jangan menyesal pulak hari esok  lusa dan tulat.

ouh..dah ingat bali.. saye rase marah sebabnye geram! tak boleh nak follow belog  orang lain. kat mane nak carik tawu solution dye lah.nak solution..😦

motif???





okeylaa..BaBaiiiii..!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: