minngu keempat bulan tujuh

saam semua sekali sekala..

minggu keempat bulan tujuh.minggu nie banyak jugak la setelah belog n fb dah lame tak update lah ape la segala bagai kan. nak kau ta bz, tak jugak..nak kata sibuk sangatsangat pon tak jugak lah..habis tu nak cakap macam mana lagi.. entry kali ni nak cakap tak puas hati, tak jugak.. nak cakap uas hati pon cam kurag. cuma tengah pening sikt..nape ade je yang asyik nak carik masalah dgn csf eh.

mungkn ade ke words yang keluar dari mulut ni ta menyenangkan hati sesetengah orang yang mendengar. ataupon kepala ini terlalu berfikiran negatif terhadap sesuatu. ataupun hati ini terlalu rase merindu..*sila muntah tang rindu tu na kalau sudi…


kadangkadang terfikir jugak ketidakselesaan terhadap orang lain yang kita pon tak tawu macam mane nak menghadap kan. sebabnye kite tak bole nak bace fikira orang lain. cuma, bila ada yang berkata dan berbisik kat kite tu, abai kan. semua tu godaan hidup untuk mase kat dunie ni.. anggap tu semua cabaran hidup zaman sekarang.

boleh ke kite cakap dah bosan hidup ni? tapi dah sedia ke untu mati? dulu rase macam nape nak kene cakap pasal keburukan orang lain. rase mcam tak suke sangat. tapi bila orang buad bende tu, terase acam kalau dia boleh kenapa aku tak bole..cuma, apakah ayat nie nampak macam pendendam sangat. tapi sampai bila nak biarkan orang lain pijak kepala kan. tapi entahla.. kalau kite balas hempedu kat pemberi hempedu, apaka kita akan dapat gula? tak jugak kan.

“kalau kite pupuk diri berdendam itu  hanya akan buat kita sakit hati”


notakaki: tak perlu untuk csf nak benci sapesape atau dendam kat sapesape sebab hal tu akan buad csf sakit      hati..lebi baik belajar dan belajar memaafkan.
Advertisements

One response to “minngu keempat bulan tujuh

  1. forgive forget is the key 😀 peace

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: