terima kasehh almighty

apabila kita terlalu asyik
dia datangkan dengan ujian
apabila kita merasa sakit,
dia datangkan dengan ketenangan..
jangan pernah merasa keseorangan..
kerna dia bukan angan-angan..
jangan pernah mengutuk dirinya..
kerna hilanglah kewarasan anda
jangan merasa tersiksa
bila ada yang mengata..
jangan pula merasa ingin membalas
sesungguhnya tidak terbalas
bila mulut dan akal telah berbicara
biarlah langkah yang mengawal segalanya..
jangan hanya memikirkan disini saja.
kerna bukan selamanya
andainya diri seperti guni pasir
bawalah air bersama
biarlah tidak terkata berkata
asalkan hati bahagia..
bahagia untuk beberapa ketika
bahagia untuk sini saja
tak perlu rasa binasa
kerna bukan disini tempatnya
tak perlu rasa  tersiksa
harta bukan maksudnya
juga bukan disini pasangannya
andainya hati telah dicerca
maafkan saja
kerna aku bukan sesiapa..
kelayakan bukan dariku
bukan juga darimu
jangan merasa terganggu
kerna hal ini tidaklah ke kamu
tidak perlu merasa tersinggung
kerna haty ini tidak menyinggung
bersyukur untuk kehadirannya
kernanya kau kenal dunia
kernanya kau kenal manusia
kernanya jua kau merasa segalanya
biarlah tidak bersama-sama
andai untuk harta sahaja
cantik, hodoh, pendek atau gemok bukan ukuran
sekadar ujian..:)

the best are hard to find, hard to know and hard to gather..no matter how, keep studying everything.thanks.because of you, i know her, i know that, i know it and i know what is it was and absolutely i know who are  you and how much you mean to me..:)

Advertisements

2 IN 1

LETS CHILL PEEPS..!
heee sebenar-benarnya..agak seteresss dengan kamu yaa..tapi takpeee…ku sayang kamu..ku benci kamuuu..tak jugakk..entahlaaa kamuu..malas nak amik port.ta masukkk finalll ponn..
okeyy
bende nie yang masok final oukeyy..



presentation utk e-com..
cimb clicksss..



walau ade pasang surutnya..
tetap jugak hidup nie kne dteruskan rite..

p/s: cant wait to sabahh bahhh

cerah mase depan..

Anda bertanggung jawab atas kehidupan Anda sendiri. Allah telah memberikan kemerdekaan kepada kita untuk berkehendak, memilih, dan bertindak. Semua pencapaian Anda adalah tanggung jawab diri Anda sendiri. Bukan tanggung jawab pemerintah, bukan tanggung jawab orang tua, bukan tanggung jawab siapa pun. Tidak peduli apa yang dilakukan oleh orang diluar Anda, namun keberhasilan dan kegagalan adalah tanggung jawab Anda.
Apakah Anda hanya menunggu orang lain bertindak untuk Anda atau Anda bertindak untuk diri sendiri? Siapa pun tidak ada yang bisa Anda andalkan kecuali Allah dan Anda sendiri. Oleh karena itu bertanggung jawablah atas nasib Anda sendiri. Lihatlah sekeliling, banyak orang yang gagal dan banyak orang yang berjaya. Ini berarti keberhasilan bukan disebabkan oleh orang lain, tetapi oleh Anda sendiri. Dari pada Anda menggantungkan diri kepada orang lain, bergantunglah hanya kepada Allah dan tetaplah berusaha.
Dengan bertanggung jawab atas diri Anda sendiri, Anda dapat memulai sebuah perjalanan yang sangat berlimpah. Dari kehidupan miskin menuju kehidupan yang makmur. Bukan hanya makmur dalam hal harta belaka, namun makmur pada segala bidang, makmur akan uang, makmur akan cinta, makmur akan kebahagiaan, makmur akan hubungan, makmur akan petualangan dan makmur-makmur yang Anda impikan.
Jangan melihat kehidupan Anda sekarang. Kehidupan Anda sekarang adalah hasil apa yang Anda pikirkan dan lakukan pada masa lalu. Lihatlah kehidupan Anda dimasa mendatang, karena itu yang Anda tuju, karena Anda maju ke depan bukan diam di tempat apa lagi mundur ke belakang. Melihat kehidupan Anda sekarang hanya akan membuat Anda berjalan ditempat. Jadikan kehidupan Anda sekarang hanya sebuah pijakan atau titik tolak menuju masa depan.
Anda bisa mengubah dunia Anda. Anda bisa membuat perbedaan positif di dunia ini jika Anda menginginkannya, dan itu tergantung keputusan Anda. Miliki keberanian, tetapkan tujuan, susunlah rencana, ambilah tindakan, dan biarkan hidup Anda tertuju pada visi Anda yang indah. Hidup Anda akan berjalan seolah-oleh otomatis dalam meraih semua mimpi-mimpi Anda. Semua tenggung jawab Anda, Anda yang berkehendak, Anda yang memutuskan, dan Anda yang bertindak.
Nikmat besar yang diberikan Allah kepada kita adalah kemampuan kita untuk memilih. Anda bisa memilih apa yang Anda pikirkan dan lakukan. Ini adalah kemerdekaan yang diberikan Allah kepada manusia, dimana ada kemerdekaan, harapan selalu mengikuti. Oleh karena itu pilihlah untuk menjadi orang yang berjaya, menjadi orang yang menang, sehingga hidup Anda menjadi indah.

ade baruu baby baruu..ape lagik?

heee..saye da dapat adekk baruuu..baby rabbit baruuu.. dan baby hammmsterr baru..sumenye nyomeiii2 kan2..orang2 lain ade ke?? mst ade tapi takk sume kan..silalah tengok sahaja ea..takk rugi gule2 korang ponn kann..itu ponn kalau ade kura2 la kan….
bile balik jew dari bilik siti maryam dgn majidah iberahim terus terjerit2 coz tengok hamster da bersalin..heee..suke2..sangat sukeeee…
jadi..ade 7 ekor anak dye tapi fa cakap sekor lagik da kne makan dgn ibu dye…eeiiii..geramlaaa..tinggal la 6 jep..takpe3..mungkin anak tuu takder rezeki nak tengok dunia kan2..abis ela joon, qila, anne mustapha n fa kamaruddin terkezut..dowg sangkakan rabbit yang beranak..heee..belumm masanya lagi laaa..nnt kayy syg2 rabit saye beranak laa..
so, nak letak name ape yeaa…ibu dye namenya mihoo…anak2 dye pulak ade 6..nnt akian diupdate ape name anaknye..


at this moment act baru abiss lepas test cost accounting..mmg sangat best la kan..dalam banyak2 soalan, yang tadi tuu bulehh lupe lak last2 jalan kira dye cmne..
sabaaa jela kan nnt..tapi takkper..mst ade rezeki jugakkk nanti kn2..setelah penat2 jawab exam..balik bilik jew tgok anne mustapha dgn da kamaruddin best aje lentok kat katil masing2 kan..

membuang lemak di tasik pullmann..

dengan cita.cita nak main badminton..nak buang lemak kat petang hari kan.tapi..secara tiba..saya berkata kat encik m yg da lame tak datang bangi. kononya nak main badminton la kan. lame orang itu tidak kalah berlawan dengan saya. jadi, stelah habis kelas yang terakhir di petang hari tu kan..jadik, selepas bersiap2 lah kami untuk ke taman…taman untuk berbadminton..nasib baik ujan da takder.
gambar pertama ..credit to encik M..

malu le tu kononye kan..padahal gilak lensa

mariam ssangat tinggi..jadi, dye kene rendahkan badannya..sebab saye cumell   pendek kan..

tolong-tolong, jangan amik gambar saye..saye tak hemsemm..(setuju!)

di tepi pantai tepi tasik yang indah..
di belakang pokok nyior is kelapa

majidah, sasa fyna n siti mar

majidahh buad apetuuuu

macam mane nakk kire pasir2 ni..
kat tganu ade ke ehh pasir mcm nie..
aisehhh..
siti mar berposing siotttt

adek-adek main kat pantai..
mak mane adekkkk

adoiiiii..nie bayangan ke gurauan.. tinggi siooot

last but not least msty la guua..
tuan empunya belog ni..
kalau ikouut aty nie..nak tengok sunset..tapi mane ade nampak sunset disitu..kesian sama gua..haha..tapi da macam balik langkawi pulakk la.bcoz pasir pantai tuuu..buad gua rase nakkk balliiikkkkk langkawi iot..
tapi yg penting, PULLMAN LAKESIDE sangat cantekkkkk

menternak lemak di icerOOm

hihi..
last ahad i guess lahh..
act ktorang g utk karnival citrawarna kat
KPTMKL
so, event dye boleeeh laaah tahan kan2..ssangat penat yuu kne berdiri coz tade kerusi utk audience..
so, ktowg decide utk bertenggek lahh tepi2 jalan tuh..
then by 12 a.m i guess lahh..rock n roll perut kami berbunyi kan..
so, lemak pon diternak kat iceroom sebelah kptmkl tuh..
credits tuuu sir nasir yg belanje ktowg makan dan makan dan minum..

pandangan hadapan

pandangan atasnye

tengok je ponn cm takk sanggup jew aku nak makan ia ka..

strawberry passion
rm????

entry tertinggal…karnival sukan..

heee..
okess..
da abiss dengan dean list..
maka..
karnival sukan lahh pulakk menjelma kan..
agak scary kew kalau gune ayat menjelma tuh..tak kan..boleh saje rite? tapi kan2.. dalam karnival sukan yg pertama ktowg buad kat KPTM Bangi nie, im as the s/u  and takk banyak la i bolehh komen..coz nie first karnival sukan kan..banyalk la kecacat cela nya kan..
tapi sabar jela kan..

mase jamuan last la kan..dapat minum jew..
tapi tapelahh

nie medal ori saye punye tauu..
naib johan utk badminton ngan ketiga bola tampar

the rest are themm

atas permintaan.amik la pic dye yang kelaparan medal tuuu

amer sakap..sasa fyna..jum amik gamboo kat sane tuuu..siyes kn2 muke amer (abg fasi kte ni)

nie mase pendaftaran borang tuuu…
rm1 ya satu team..1 borang

abis kelas kite kene pasang banner..nie lahh hasil nye kann

aksi pojan main bola tamparr tuuuu

penutup gamba nye ole adekk hafiz yaaa

kite bangga bila dipuji..tapi keji bila dihina kan2

Assallamualaikum sahabat-sahabat yang  sangat-sangat kasihi. 
Pejam celik, pejam celik rupanya dah masuk ke bulan April 2011. Dan secara tak langsung teringat zaman kekanak rebina dulu ramai rakan taulan yang suke duk mem’foolish’kan kengkawan mereka dgn perkataan ‘April Fool’. Rasa memang fool abis la masa tu. Tapi sekarang tidak lagi. Betapa besarnya impak laman sosial di abad ini. Sekali click je —> terus dapat di’trace’ data dalam otak memasing. Maksud ana tu pasal ‘kebodohan meraikan April Fool’ la. Bagus,bagus. Ada improvement kita semua ni dalam kesedaran tentang Islam ^-~ caya lah!
Tapi yg ana nak ngomel entry kali ini tak menyentuh pun bab ‘April Fool’. Ana nak ngomel bab ‘TEGURAN’. Saban waktu kita baca ada je org tak puas hati dengan teguran si fulan dan dari si fulan. Kenapa? Sebab apa? Di sini ada sikit la ceritanye yang ana nk kongsi…
*************************************************************************
“bertudung tidak semestinya menutup aurat”
Komen Gambar : “Cantik dan seksinya awak ni..geram tengok!” bla, bla, bla, etc etc…. -.-
Kawan A : “Cantik dan indahnya wahai muslimah. Memang ciptaanNya amat indah dan sempurna. Tapi bukankah lebih indah jika sahabatku sayang cantik ini hanyalah untuk si dia bergelar suami. Dan pujian ini selayaknya hanya untuk Maha Pencipta..Salam Ukhuwah ^_^ “
Kawan B : “Kau ingat, kau pakai tudung labuh, tutup litup, kau dh cukup bagusla? Kau sedar diri sikit. Cermin diri dlu. Tak semua yg tutup litup tu perfect. Kadang-kadang yg tutup litup ni mulut lagi mcm longkang…Ingat tau, kalau dosa dgn Allah kita boleh minta ampun. Kalau dengan manusia, kau kena mintak maaf dengan org tu sendiri. Sekarang aku dah terasa hati. Pandai-pandai kau la”
Pernah x sahabat-sahabat berada di dalam situasi ini?? Tersenyumlah kalian jika diuji dengan sahabat begini. Ana tahu, bukan niat kalian nak melukai hati dan perasaan sahabat-sahabat kalian. Tapi seperti yang kita maklum, adat manusia biasa..Apabila dia menegur org lain dia berasa megah apabila dapat menegur, tapi apabila dia ditegur dia akan berada seperti terhina hingga berasa tidak dapat menerima kenyataan itu dan akan berusaha mencari sesiapa sahaja untuk menyokong kata-katanya walaupun mempergunakan firman Allah…
Apakah ayat-ayat biasa oleh si ‘tak terima hakikat’ ni ?? :-
a. “Kau tak payah sebokla..kau jaga tepi kain sendiri la.”
b. “Cermin diri sendiri lah betul ke tak?”
c. “Kau bukan tuhan yg nak hukum org salah ke tak”
d. Dan banyak lagi…
Dengan lisan dah tegur? Dengan perlakuan dh buat? Dalam hati dh siap mendoakan? Maka, kita tunggu sahajalah jawapan dari Allah swt. Usaha dan tawakkal dah diperlakukan. Kadang-kadang bila kita melawan, lagi menyakitkan hati ayat-ayat yang bakal diorang keluarkan. Tapi jangan sampai kita ni boleh pegang sepanduk “AKU MALU TEGUR PERKARA MUNGKAR”. 
Mungkar tu yang camne? Maksiat aje ke? Khalwat,couple etc tu je ke? Aurat?? Isteri Curang?? Tinggal solat? Pegi GIG konsert?? Bersosial lelaki perempuan tanpa batas?? Itu bukan perkara mungkar jugak ke sahabat-sahabat?  Jadi, bersiap-sedialah. Duduk dalam facebook, tweeter, myspace, skype,ym etc tu bukan untuk enjoy semata-mata. Bukan tempat nak kumpul kawan-kawan semata-mata. Tapi sebar-sebarkanlah pedoman untuk kawan-kawan kita. Biar org ejek kita ‘tunjuk alim’. Takpe, ambik tu sebagai kata semangat buat kita. Kalau kita mundur, siapa nak maju??
Kita lah yang akan menggerakkan Islam masakini. Jangan kita sembunyi dibalik orang-orang yang bermegah dengan diri sendiri tanpa ada teguran dalam hidupnya sendiri. Seterusnya, baiki diri sendiri. Sebab kita ni perlu ingat mengingatkan. Tapi jangan sampai kita ni jadi insan biadab bila dapat point nak tegur org, main sembur aje ye….kenali dulu orgnya. ^_~ 
“Sama-sama ingat mengingatkanlah. Barulah saling melengkapi kan. Jangan jadi orang sombong tak bertegur sapa -.-”  
Ingat ni bunga-bunga ukhti muslimah ku sayang :- 
Rasulullah s.a.w. bersabda:
“Demi Allah yang diriku berada di tangan (dalam Kuasaan-NYA) hendaklah kamu menyuruh yang makruf dan melarang kemungkaran; jika tiada Allah akan menimpa ke atas kamu siksa-Nya, kemudian kamu berdoa kepada-Nya tetapi doa  kamu tidak akan diperkenankan.” [Hadis Riwayat Abu Daud.]
Juga,
“Barangsiapa di antara kamu melihat kemunkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya, jika ia tidak mampu cegahlah dengan lisannya, dan apabila tidak mampu maka dengan hatinya.  Yang demikian itu adalah selemah-lemah iman”.  (Hadits riwayat Imam Muslim).
dan jangan lupa ukhti ku sayang,
Firman Allah di dalam surah Muhammad ayat 7;
“Hai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong (agama) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu”.
Sesungguhnya ukhti kusayang,
“Berkata benarlah walaupun pahit”,itulah pesan salah seorang khalifah Rasulillah SAW yang mendapat jaminan berjalan di atas kebenaran iaitu Sayyidina Ali bin Abi Thalib KarramalLahu Wajhah.
Dan lagi Allah berfirman dalam surah Az Zukhruf ayat 67, 
“Teman-teman akrab pada hari itu sebagiannya menjadi musuh bagi sebagian yang lain kecuali orang-orang yang bertaqwa”.
“Sama-sama ingat mengingatkanlah. Barulah saling melengkapi kan. Jangan jadi orang sombong tak bertegur sapa -.-”  
Ingat ni bunga-bunga ukhti muslimah ku sayang :- 
Rasulullah s.a.w. bersabda:
“Demi Allah yang diriku berada di tangan (dalam Kuasaan-NYA) hendaklah kamu menyuruh yang makruf dan melarang kemungkaran; jika tiada Allah akan menimpa ke atas kamu siksa-Nya, kemudian kamu berdoa kepada-Nya tetapi doa  kamu tidak akan diperkenankan.” [Hadis Riwayat Abu Daud.]
Juga,
“Barangsiapa di antara kamu melihat kemunkaran, maka hendaklah ia mengubahnya dengan tangannya, jika ia tidak mampu cegahlah dengan lisannya, dan apabila tidak mampu maka dengan hatinya.  Yang demikian itu adalah selemah-lemah iman”.  (Hadits riwayat Imam Muslim).
dan jangan lupa ukhti ku sayang,
Firman Allah di dalam surah Muhammad ayat 7;
“Hai orang-orang yang beriman, jika kamu menolong (agama) Allah, niscaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu”.
Sesungguhnya ukhti kusayang,
“Berkata benarlah walaupun pahit”,itulah pesan salah seorang khalifah Rasulillah SAW yang mendapat jaminan berjalan di atas kebenaran iaitu Sayyidina Ali bin Abi Thalib KarramalLahu Wajhah.
Dan lagi Allah berfirman dalam surah Az Zukhruf ayat 67, 
“Teman-teman akrab pada hari itu sebagiannya menjadi musuh bagi sebagian yang lain kecuali orang-orang yang bertaqwa”.
Renung kembali bagaimana Rasulullah memulakan dakwah terhadap golongan jahiliyyah, terpaksa menerima cacian dan lebih dari itu lagi…tetapi demi perintah Allah Rasulullah teruskan perjuangan, kerana baginda percaya Allah sentiasa bersama. Jadilah kita seperti firman Allah SWT ,  “ Dan terdapat sebahagian dari manusia mereka yang sanggup untuk menggadaikan dirinya demi mendapatkan redha Allah SWT” – al baqarah : 207
tegurlah secara baik dan berikmah, hikmah dalam ertikata lembut tetapi berkesan, tetapi jika tegur secara serius itu lebih berkesan maka itulah yang lebih baik dan berhikmah.
selamat berusaha dan berharaplah pada Dia selalu. Selamat berjuang wahai para mujahid wa mujahidah di jalan Allah! ^_~
p/s:teristimewa buat sahabat2ku sayang…afnan sayang kalian kerana Allah..sesungguhnya hanya Dia tahu apa harapan afnan buat kalian terutama adik2 insaniah afnan..teruskan perjuangan..<3




petikan dari FB

1000-1??

dont be envious to one another and do not be hate one another..okayy..
a muslim is the brother of a muslims..

nanti mase kat akhirat, cube kite bayangkan bila Para malaikat berdiri di kanan dan kiri sirat mengawasi setiap makhluk yang lalu.
 Setiap 1000 orang yang meniti sirat, hanya seorang sahaja yang Berjaya melepasinya. 999 orang akan terjatuh ke dalam neraka.


haiyuu..sangat membuat jantung saye berdebar lahh..

Rujukan: Kitab Aqidatun Najin karangan Syeikh Zainal Abidin Muhammad Al- Fathani. Pustaka Nasional Singapura 2004.

esok test hari nie?

wahh..
sebuk sane sini ye kau..
kalah perdana menteri pulakk tuh..
well..
ape bule buad..
idup nie kene bz slalu la kan kalau nak berjaya..
kalau seek tdo jew kat bilik kedua ku itu..
maka nanti, resultnya cm yg kedua lahh..
act da lame na buad SIE tapi asek lupe lupe dan lupe sahaja..
so…
skunk nie the time..
tapi klannn..
intenet ni cm@#$#$%..
hanye tuhan yg tawu makna perkataan kuang sopan itu..

so.. japg balik kne ngadap lagik BUKU.!
paham!
da bape ari da asek tdo lambat jew kan..
buad sume unfinished business..
wahhh…

bulan 4 sangatlah banyak assignment, test dan se adek beradik dengannya kan2..
nak update belog cumil saye nie pon kurang kesempatannya..